ОБАВЕШТЕЊЕ О САТНИЦИ ОПШТИНСКОГ ТАКМИЧЕЊА

Општинско такмичење за основне школе одржава се 22.марта са почетком у 13 часова.

Општинско такмичење за средње школе одржава се 23.марта са почетком у 10 часова.

44 Responses to “ОБАВЕШТЕЊЕ О САТНИЦИ ОПШТИНСКОГ ТАКМИЧЕЊА”

  1. istorija каже:

    Gde ce da bude republicko za gimanzije? Hvala unapred

  2. milica каже:

    Ako biste mogli da mi odgovorite, da li ucenici srednje strucne skole za opstinsko takmicenje uce samo stari vek? Tacnije u Zavodovoj knjizi do 73 strane?

  3. Gimnazijalka каже:

    Da li će biti dodatnog materijala za okružno i republičko takmičenje, za gimnazije?

  4. Branislav каже:

    Kada ce izaci rezultati za osnovne skole?

    • Sasa каже:

      То је питање за школу домаћина такмичења

      • marina каже:

        Za opštinu Zvezdara gde se mogu videti relultati opštinskog takmičenja od 22.03.2014.

  5. Takmicarka каже:

    Da li ce mozda pomeriti granicu prolaznosti za 6. razred jer je bilo veoma malo ucenika koji su osvolili trece mesto i prosli (1 ili 2).
    U napred se zahvaljujem na odgovoru.

    • Sasa каже:

      Неће бити померања границе.Пролазност сваке године варира 20% горе-доле.Неће ни ове године бити другачије.

  6. Maturantkinja каже:

    Postovani,
    pratila sam Vas sajt proteklih mesec dana, i nekoliko puta ste istakli cinjenicu da se pitanja sastavljaju tako da se odgovori nalaze u svim odobrenim udzbenicima (konkretno za IV razred gimnazije – Zavod za udzbenike, Freska). Oslanjajuci se na to, pripremala sam se za takmicenje iz Zavodovog udzbenika. Medjutim, nekoliko pitanja danas nisam mogla da resim, a razlog tome je sto tih podataka NEMA u tom udzbeniku (ako zelite, mogu Vam navesti ta pitanja). Mozete li da mi objasnite kako se to desilo i da li ce se ponoviti na gradskom (regionalnom) takmicenju? Nije u redu sa Vase strane.
    Hvala unapred.

    • Sasa каже:

      Наведите питања.

      • Maturantkinja каже:

        Na primer, bilo je pitanje u vezi sa liderima stranki. U Zavodovom udzbeniku se nigde ne pominje Samostalna demokratska stranka, a kamoli njen lider. Onda, bilo je pitanje u vezi sa krunisanjem kralja Petra I, ko je napisao Plavu grobnicu, objasniti pojam “konfesionalnost“ itd; tih podataka nema u Zavodovom udzbeniku.

  7. Name каже:

    Postovani g. Sasa,
    Cest posecujem ovaj sajt da bih se informisao/la o novinama koje se tocu takmicenja iz istorije. Pre nije bilo mogucnosti komentarisanja,a sad jeste,a Vi stalno, redovno i odgovorno odgovarate na pitanja ljudi. Dakle, ko ste Vi?

    • Sasa каже:

      Администратор сајта и професор историје.

  8. zvonko каже:

    Postovani,

    da li ce se mozda nesto promeniti u pragu prolaznosti za 5. razred.
    Bilo je pitanja koja se boduje “ sve ili nista“ i pr. Sofokle, mozda je tesko pitanje za ucenike 5. razreda. To je njihovo prvo takmicenje iz istorije i verovatno im puno znaci.

    • Sasa каже:

      Не.Увек је праг пролазности исти сваке године тј 80% од укупног броја поена.

  9. Milica каже:

    Поштовани,

    Слажем се са коментаром одозго у вези са усклађеношћу питања са оба уџбеника. На тесту је поред поменутих странака било питање и ко је написао ‘Плаву гробницу’што постоји само у уџбенику Радоша Љушића, док је у уџбенику Ђурић-Павловић ова песма само поменута, без имена аутора. Такође је било дато да се објасни и реч ‘конфесионалан’, што постоји само у уџбенику Радоша Љушића, док карта која је била дата за Балканско полуострво после Балканских ратова постоји само у уџбенику Ђурић-Павловић.

    Можете ли ми објаснити зашто је дошло до тога, када је овде више пута експлицитно напоменуто да ће питања бити усклађена. Коректније би било обавестити ученике да спремају оба уџбеника.

    Надам се да се овакве ствари неће понављати на окружном такмичењу.

  10. Nikola каже:

    Slzem se i ja sa gore navedenim komentarima. Dodao bih jos da u udzbeniku Djuric-Pavlovic nema nista o „Krvavoj litiji“ sto mi je poremetilo celu hronologiju.

    • Sasa каже:

      Није баш тако.Крвава литија се налази у хронологији на страни 156.Свакако ће се евентуални пропусти уклонити на градском (окружном) такмичењу.

  11. slavica каже:

    Granica za gradsko takmicenje peti razredda li se zna.

  12. Nikola каже:

    Значи гарантујете да је довољно за градско такмичење спремати само из Фрескиног уџбеника ?

    • Nikola каже:

      Пaрдон нисам мислио фрескиног већ овог најновијег Ђурић-Павловић.

      Дакле, да ли гарантујете да је за градско такмичење довољно спремати само из тог уџбеника ?

  13. maja каже:

    Da li znate nekoga ko je osvojio 1 mesto u sestom razredu…ili 2 mesto..haha..bas ste smesni…i zalosno da ubijate omladinu u pojam umesto da ih podsticete da zavole istoriju..moje dete omrzlo istoriju..ne zeli da je vidi vise!!!!!svaka cast ..pitanja za sesti razred su skroz na mestu..pola dece nije videlo ni kartu..a kamoli da upisu nesto…a naravnno..nece biti spustanja praga prolaznosti..al sledece godine verujem da vam nece biti dva ucenika.zasluzili ste da i ne budu..toliki trud i rad mesecima unazad..uzas!!!

    • Sasa каже:

      Прошле године је на градском такмичењу у Београду било 800 ученика.Од тога 220 ученика из шестог разреда.Колико ће бити следеће године ја не знам али знам да је број такмичара последњих 10 година био између 550-800 од 5-8 разреда.Што говори о великој масовности којом се управо подстиче популаризација историје као предмета.Пролазност на општинском такмичењу у београдским општинама је 20-30% од укупног броја у свим разредима. То је званична статистика.

    • Ljiljana каже:

      Majo mislim da sam uspela da pronadjem ,,cak,, petoro dece koja su osvojila 2. mesto od ukupno 590 ucesnika .Stavljam ti spisak skola domacina koje su objavile rezultate i u kojima se nalzae ucenici koji su drugoplasirani O.S. ,,Jovan Jovanovic Zmaj,, Beograd, O.S. Starina Novak Beograd, O.S.,, Laza Lazarevic ,, Sabac, O.S. ,, Sonja Marinkovic,, Subotica,O.S.,, Kralj Petar,, Nis.Prvo mesto nisam uspela da pronadjem,znaci 0.85 % dece zna za drugo mesto, prvaka nemamo, ali meni je receno na ovom sajtu da ne mogu svi da budu pobednici, sto povlaci onda ono drugo misljenje zato mogu svi da budu gubitnici . Evo spisak po skolama koliko dece ukupno proslo sa ovog mog spiska O.S. ,,Nada Matic,, Uzice 2 O.S.,, Kralj Petar,, Nis 30 O.S,, Jovan Miodragovic,, Beograd 1,O.S. Jovan Jovanovic Zmaj,, Beograd 13 O.S. ,,Radomir Lazic,, Azanja 1,O.S. ,,Natalija Nana Nedeljkovic,, Kragujevac 6,O.S. ,, Starina Novak,, Beograd 8,O.S. Rajak Pavicevic,, Bajina Basta 5,O.S.,, Laza Lazarevic ,, Sabac 11,O.S. ,, Sonja Marinkovic,, Subotica 5,O.S. ,,Jovan Jovanpvioc Zmaj,, Sremska Kamenica 9.Ukupan broj dece koji se plasirao dalje radjen na uzorku od 590 ucenika je 91 ucesnik sto cini ukupno 15,4% posto nasih sestaka ,,poznaje,, istoriju

  14. Roditelj каже:

    Postovani Sasa,
    da ste svesni da ce na gradsko u Beogradu „proci“ samo dvadesetak, tridesetak ucenika (17 opstina, ako se ne varam, i u svakoj je prosao jedan, eventualno dva djaka, nesto vise na Paliluli). Roditelj sam djaka sa Vracara, gde je prosao samo jedan ucenik. Tako nekako je i u ostalim opstinama u Beogradu. Pogledala sam malo sajtove koji su bili dostupni, i videla da je tako i u Srbiji, sa izuzetkom Nisa ( a u jednoj opstini u centralnoj Srbiji su samostalno spustili prag prolaznosti, vidi se na sajtu).
    Sta ovde nije u redu? Neverovatno je da su ovako „desetkovani“ samo sestaci. Ocigledno nije problem u profesorima, jer su im „prolazili“ djaci u drugim razredima. Nije problem ni u djacima, jer niko na takmicenje nije isao nespreman (to rade deca koja zaista vole istoriju i trude se da se spreme). Kvalitet stampe i fotokopiranja je bio katastrofalan. Ali verovatno ni to nije potpun odgovor, jer vecina sestaka se „vrti“ oko 38 poena (kvalitet stampe ne moze da objasni tu brojku).
    Zasto ne spustite prag prolaznosti, dok ne utvrdite u cemu je problem? Na kraju krajeva, kvalitet ce se izdvojiti na gradskom takmicenju.

  15. maja каже:

    Ne ja mislim da bi sestaci trebali opet da rade novi test..to bi jedino bilo fer. Sa novim pitanjima i odgovarajucom stampom..i naravno sa laksim pitanjima!!!da li je moguce to da se desi?znamo da se prag nece spusti,jer se nikada ne spusta!

  16. Ljiljana каже:

    Slazem se Majo sa tobom, trebaju ponovo da rade test.Posle ovih rezultata da nema prvog mesta, da je drugo mesto osvojilo 0.85 % ucesnika, prag prolaznosti ne treba spustati jer ce biti mi vam deco cinimo uslugu.Sa spustanjem praga prolaznosti profesori koji su pisali test nece priznati svoju gresku i deca to nece shvatiti kao izvinjenje.A, njima se zaista treba izviniti

  17. Zivot каже:

    Postovani roditelji i deco, sve ce vam biti jasno kad procitate ovaj clanak: http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/t28978.lt.html

    • Sasa каже:

      Датум је у дну чланка објављено: 22.05.2007. !!!!! Данас је 2014.година.

      • Jedna mama каже:

        Postovani Sasa, za odgovor na ovo pitanje, tj. reagovanje na link teksta objavljenog 2007. godine trbalo vam je celih 17 minuta, a Maturantkinji niste odgovorili vise od 24 sata. Odgovor na pitanja koja vam je ona postavila ceka i moj sin, jer sve sto je napisala tacno je. A mislim da objasnjenje u vezi sa dva udzbenika i koji je koriscen za sastavljanje pitanja za takmicenje ocekuju mnogi maturanti. Izgleda da ste ove godine kao organizatori imali masu propusta kako kod osnovaca tako i kod srednjoskolaca. Mislim da je doslo vreme da se i sami zapitate da li ste sposobni da organizujete jedno ovako ozbiljno takmicenje. Isto pitanje postavljam i Ministarstvu obrazovanja, dokle ce deca trpeti zbog nesposobnosti pojedinaca u sistemu obrazovanja?

        • Sasa каже:

          Нема потребе за увредама.Свакако не одговарам на све кометаре.Све информација ученици могу да добију од својих професора.У четвртом разреду гиманзије постоје два издаваџа , Завод за уџбенике и Фреска. И после овог вашег кометара нећу више одговарати на постове јер то не води нигде осим у препуцавања и увреде.Све информације имате на сајту. Изволите и користите кометаре за изношење мишљења и утисака. Хвала и пријатно.

          • Maturantkinja каже:

            Mislim da ovde nikome nije namera da vredja, ni Vas, ni organziaciju. Ali uz duzno postovanje, Vi svojim postupcima i neodgovaranjem na pitanja koja interesuju sve nas koji posecujemo ovaj sajt sami sebe degradirate, a nas takmicare demoralisete i stavljate u dilemu. Ne vidim u cemu je problem da mi odgovorite na pitanje koje je bilo sasvim na mestu. Dacu sebi za pravo da ga postavim jos jednom, a Vi ako smatrate da je to uvreda za Vas, onda nemoje da odgovorite: Zasto se odgovori na nekoliko pitanja NE NALAZE u oba udzbenika, ako ste Vi licno naglasili da ce se udzbenici uskladiti?

  18. zvonko каже:

    Postovani,

    i kod petaka i sestaka kazu da je test bio tezak, onda bi bilo dobro da se ponovi i kod jednih i kod drugih ako se prag ne spusti i ako za to postoje uslovi.

    • Наставница историје каже:

      Поштовани родитељи и колеге,
      Да ли резултати постигнућа ученика у изради теста шестог разреда говоре о тежини истог или о томе како учимо децу у школи? Говорим као наставник који ради са ученицима, и учи их пре свега да мисле, закључују, повезују и примењују стечено знање. У тесту за шести разред није било ни једне године… Било је довољно да ученик зна у ком веку се одређени догађај одиграо… Требало је да повежу развој писма кроз историју… Да знају да на ленти времена убележе хрнолошки след догађаја… Тест јесте био озбиљан и тежи, али свакако не такав да би га требало поновити. Суштина је у томе како учимо децу у школи, да ли да само меморишу фактографију или да разумеју догађаје у прошлости. Слажем се да тест технички није био добро урађен и да је карта МОРАЛА бити много боља. Мислим да је стварно погрешно тражити кривца у тесту (односно оном ко га је писао), већ би сви требало да размислимо о квалитету наставе у школи. Овакав тест децу тера да размишљају, а не истресају напамет научено.
      И за крај, на општинском такмичењу ове суботе моја три ученика у шестом разреду су имала пласман на окружно(пласирали су ми се и ученици и 5, 7. и 8 разреда, мада у мањем броју него у 6.). И међу њима један ученик је постигао и најбољи резултат у општини и 44 бода. Али ја своје ученике учим да размишљају… Драги родитељи, размислите још једном, да ли ваша деца уче квалитетно и умеју да знање примене, или само знају „да извуку из одређене фиоке у глави“ податак, и онда не знају шта ће са њим…
      Било би добро када би оваквих тестова било више, јер би тако нашу децу учили истинском разумевању стварно лепе науке.

      • Milovan каже:

        Postovana nastavnice,sve bi bilo u redu da im nastavnika vise kao sto ste vi.Ako je istorija povezivanje, .ne znam sta je fizika,matematika.E upravo to da nije bilo konkretnih datuma,a izmaltretirate decu da uce citavu knjigu sa 100 datuma po strani,i kazete da je to osnovno,pa zasto su to ucili,a ne samo povezivanje?slazem se da ce im sve ispariti iz glave svi datumi do kraja 6 tog.ali takav nam je ceoo sistem!Ne znaju sta hoce od dece,maltretiraju ih glupostima i sl.Avas pitam posto vam je test za 6 bio ok,ko je od vadih ucenika osvojio 1.mesto?Ipak vi ste ih ucili da povezuju pa ajde da povezemo i to!

      • Ljiljana каже:

        Postovana nastavnice,
        Rezultati postignuca ucenika ( u ovom slucaju mislim na 6. razred osnovne skole) govore i jednom i o drugom.Test je bio tezak (ili mozda bolje receno zbunjujuc na sta cu se osvrnuti kasnije) ali isto tako pokazao je adekvatan ili neadekvatan rad nastavnika ( i zao mi je sto ovo kazem jer ispada da se uvek problem svali na nastavnike a nije tako nikako, postoje tri strane u ovom slucaju deca, nastavnici i sastavljaci i svi su izgleda podbacili).Jedno drugo ne iskljucuje, nego prozima.I vi i ja govorimo o ovome subjektivno.Ali hajde da se oslonimo na brojke, njima se mora verovati.Sve sto sam navela ovde je rezultat mog skromnog istrazivanja rezultata postignuca ucenika: 0,85 % ucenika je osvojilo 2. mesto, evo upravo citam odgovor profesora Sase nasli smo jedno dete koje je osvojilo prvo mesto ( iskrene cestitke od srca, i detetu i nastavniku koji mu je pomogao i radujem se, jer dok sam juce pokusavala da pronadjem dete koje je osvojilo prvo mesto na pocetku moram priznati bila sam zadovoljna sto ne mogu da ga pronadjem jer je potvrda mojih reci….ali posle , pa bas mi i nije bilo drago, zar trebamo da trazimo lupom prvaka a takmicenje je samo opstinsko, gde je onda okruzno). A ovi rezultati govore i o jednom i o drugom da sastavljaci testa mozda nisu imali sluha o mogucnostima nasih sestaka a i o tome da se rad sa decom mozda treba malo promeniti. Probacu da budem sto realnija u proceni testa. Svidja mi se sto nije bilo brojki koje su trebale da uce napamet ( najveca prednost nas ,,prirodnjaka,, nad ,,drustvenjacima,, je u tome sto nema ucenja napamet), pitanje broj 12. je zaista sjajno ( mozda najbolji primer kako se istorija uci sa razumevanjem i za ovakav tip pitanja sastavljaci imaju moju apsolutnu podrsku, pravo logicno pitanje ), lente vremena dobro odradjene jer tacnu brojku nije trebalo znati napamet, i to je otprilike polovina pitanja ili kad sve bodove saberemo koji se odnose na takav tip pitanja dolazimo do brojke od 35-38 poena na testu .A to je rezultat oko koga se vrti najveci broj ucenika. Ali pitanja pod rednim brojem 1.,2., i 3. gradivo 5. razreda ( sok za decu jer oni su ipak nasi ,, malci,,, toliko cinjenica koje moraju da nauce i ,,nabubaju,, napamet u skoli, jednostavno ucini da neke stvari zaborave a ticu se prvih lekcija iz istorije u 5. razredu, a tacno je precizirano koje oblasti ulaze u obzir na takmicenju za 6. razred, zasto nije onda ubaceno na spisku oblasti i iz 5. razreda, nije problem kad su sve ove nove lekcije naucili, ponovili bi i stare , pa za to bi im bilo potrebno 1-2 sata , da osveze pamcenje i da nemaju onaj faktor iznenadjenja koji je bio na ovogodisnjem testu,a to iskreno najvise mrzim i dopusticu sebi samo u ovom slucaju da budem subjektivna ja zovem ,,saplitanjem nogu ,, ) Osnove su znali, pretpostavljam odgovore tipa Sumerci su izumeli pismo, ali tu dolazimo do toga da su konkretno na ovim pitanjima mozda neka deca izgubila poene.Na pitanju broj1. koje je bilo vezano za kartu koja je necitka, opet gubitak poena, pitanje broj13. vezano za slike manastira opet je ukljucivalo kvalitet stampe ..opet gubitak poena, pitanje 14. vezano za simbole vere opet gubitak poena, simbol ne postoji ni u jednom udzbeniku, a pojam judaizam sam napokon uspela da pronadjem u udzbeniku ,,Freska,, za 5. razred( sve pohvale za udzbenik mozda najbolji na nasem podrucju i zao mi je sto nisam uspela da joj pronadjem knjigu pre takmicenja i zao mi je sto u udzbeniku koji je moja cerka koristila nije bilo tog pojma, ali nacrtan simbol za sad nisam uspela da pronadjem ni u jednom udzbeniku-opsta kultura…hmmm…znace oni to jednog dana ..ali za sada im je opsta kultura na nivou na kom jeste i svakako ce se siriti to su deca, trinaestogodisnjaci.I sada dolazimo do toga kako povezati cinjenice ako se prvi put susrecemo sa tom cinjenicom, kako logicki da je upotrebimo kad je ne poznajemo?Draga nastavnice , u mom postu koji sam napisala juce, dala sam plastican primer kako jedan matematicar da upotrebi logiku ako ne zna znacenje zagrade, kako onda dete da logicno poveze simbol davidove zvezde ako je vidi prvi put??? Znam da mi dete uci kvalitetno i znam da logicno povezuje stvari..Ali znam i ovo da je dezurni nastavnik na ovogodisnjem testu otprilike na polovini, rekao:,, Sestaci jel tesko, samo polako radite, procitajte vise puta,,? Nije receno ni petacima ni sedmacima ni osmacima…A rezultati govore svoje i brojke ponavljam ne mozemo promeniti 0.85 % procenata je osvojilo drugo mesto i za sada jedno prvo a Srbija velika…???…Nemojte ih ignorisati.

        • Наставница историје каже:

          Поштовани Љиљана,
          Врло је важно аргументовано бранити ствове, те хајде да то стварно и чинимо. Свако такмичење, тестови или испитивање је подложно критици и то је сасвим нормално. Не постоји идеалан уџбеник или тест, али наравно требало би стремити томе. Управо овакве ситуације нас и воде правим путем. Али, да се вратимо тзв „спорним задацима“
          У првом задатку је карта стварно била очајна и то је проблем који се понавља годинама уназад. Боља графичка обрада би све решила, а сами задаци у којима се тражи познавање историјске географије су одлични. Не бих да сада наводим стандарде постигнућа ученика а који су у вези са коришћењем историјских карти. Свавкако то не оправдава лошу видљивост историјских карти и то се убудуће мора мењати.
          У другом задатку решења иду овако: хронологија, усмено предање, ера, стари век (историја), архив. Сада када ово прочитате, реците ми да ли је могуће да ученик 6. разреда похађа часове историје и ове појмове не чује од свог наставника на часу или не прочита у уџбенику. И правда се тиме да не би знао да ово реши, јер то су питања из 5. разреда. Стварно сте као што сте и сами рекли, субјективни.
          У трећем задатку имате повезивање питања која имају везе са историјом писма. Одлично питање. Ови појмови, као што је најстарије писмо у историји човечанства, а са којим почиње историја као наука стварно су основно знање које би ученик требало да има, и у шестом разреду. И нисте у праву када кажете да ученици нису знали овај задатак да ураде. Верујте јесу. Била сам у комисији за прегледање тестова ученика шестог разреда.
          Четрнаести задатак. Симболи вере. Нисте у праву у вези овог задатка. Клетов уџбеник историје за 6. разред, страна 18. Погледајте и сами па ћете видети. Али није ми било тешко да погледам и ово. Географија, 6. разред, лекција о религијама. Уџбеник из географије 6. разред, издавач Клет, страна 71. Чак имате и Давидову звезду. Ако радите са децом на редовном часу (не на припремама из историје) и учите их о средњем веку и хришћанству, сасвим је нормално и за очекивати да се осврнете на друге религије које постоје у средњем веку. Не бих сада о општој култури, верској толеранцији и свему ономе о чему се свакако говори на часовима историје. Или о томе како о религији учи и из географије, а не само из историје…
          У тринаестом задатку, стварно имамо проблем са квалитетом постављених фотографија. Начин на који је формулисано питање је ОК, али се АПСОЛУТНО СЛАЖЕМ СА ВАМА да фотографије ученицима стварно праве проблем. Да будем прецизна, лош отисак, не сам садржај фотографије. Поносни смо на своје манастире, требало би да учуми децу и томе како изгледају, а не само како се зову…
          У школи радим 10 година. Годинама уназад припремам ученике за такмичење. Најискреније, овакви тестови ме радују (изузев фотографија и карти, које свакако заслужују најоштрије критике свих нас). Стварно мислим да вреднују право знање. Срдењи век се наставља на античко доба, и стварно постоје појмови који се провлаче кроз наставу а да се односе на градиво 5. разреда, што је и сасвим логично. Волела бих да сам само мало утицала на Вас да све ово погледате и са друге стране. А што се мале пролазности ученика тиче, верујем да би била боља, да су се колеге које су радиле тестове постарале да графички боље изгледају карте и фотографије манастира.
          И на крају, слажем се са Вама да све ово има више фактора. Квалитет тестова, како смо ми наставници научили децу, каква су нам предавања, како деца уче, какви су уџбеници, а пре њих наставни план и програм који и јесте оквир за уџбеник… Многи од овох фактора коче правилан развој нашег система образовања. И све морамо мењати. Тако и свест о томе да ово такмичење није баш било толико страшно, али и свакако да може бити још боље.

      • Наставница историје каже:

        Поштовани Миловане,
        У Србији има много наставника као ја, али их систем, држава и Министарство не мотивише и награђује да би још боље радили са ученицима. Не знам да ли сте наставник или родитељ, али ми стварно није јасно о којих 100 датума по страни говорите. Ни на факултету нисам имала уџбеник који је имао толики број датума по страни, а стварно је бесмислено говорити да ученци уче толики број датума у било ком разреду, па тако и 6. Не знам зашто помињете физику, математику… Наравно да СВАКИ предмет тражи повезивање и размишљање, а ја сам само говорила о историји, јер тај предмет предајем. Мислим да Ваш коментар стварно није на месту, и очигледно је да ме уопште нисте разумели. Или нисте ни желели… Свеједно.
        И не знам шта постижете питањем, да ли мој ученик има прво место? Не, нема. Има 44 поена и најбољи резултат у општини, а колико видим изгледа да је по броју освојених поена међу најбољим вршњацима у Србији. И зато сам врло поносна што имам такве ученике, који желе да уче, а и које сам и ја нешто научила. И да, још нешто. Немам ученика са 1. местом, али имам три ученика у шестом разреду које сам научила да добро уче историју, воле је и раде успешно и овако тешке тестове. И хвала им на томе, јер њихови резултати говоре да то што радим има смисла.

  19. zvonko каже:

    Postovana nastavnice,

    zar svojom konstatacijom ne vredjate rad svojih kolega i nacin njihovog pristupa predavanju i zar istim pismom ne stajete na put drugoj deci. Sledece godine mozda dobijete drugacije ucenike, koji mozda nece razumeti logicko zakljucivanje i da li ce Vam biti prijatno ako se prepoznate u ulozi koju ste ove godine osudjivali i dodelili svojim kolegam. Ja sam definitivnog misljenja da treba prijatno iznenaditi tu decicu i ove godine spustiti prag, napominjem posebno za peti i sesti razred ciji test komentarisu nastavnici istorije kao tezi, cak neka pitanja porede sa srednjom skolom.

  20. Maja каже:

    Postovani roditelji,
    6.razred
    Prvi put je test iz istorije bio takav da deca treba da razmisljaju,a ne samo da upisuju brojke i slova.Prvi put je bilo dato nesto sto nije receno, ali i to ce ih cekati u zivotu, u narednim ispitima.Treba ih upravo spremiti za to.Promene su uvek dobre, mada ponekad nisu prijatne.Iz svake promene izvucite pouku.Bilo bi dobro da i dalje budu ovakvi tekstvi kako bi imali nove ljude koji ce jednog donositi odluke.Svi koji su ucili, mogli su videti kako je bilo velikim vojskovodjama- morali su da budu spremni na nepredvidjene stvari, na donosenje ispravne odluke cak i kada se ne vidi dobro!Jedino treba produziti vreme na minimum 75 minuta (za brojke i slova moze 60 minuta).Pozdrav i srecno u daljem radu!!!!
    Spustanje granice u nekim gradovima-katastrofa, ali i to je deo istorije…

  21. Roditelj каже:

    Slazem se Majo sa Vama, da zivot donosi nepredvidive situacije i da je test za sesti razred u tom pogledu bio veoma inspirativan… Ali hajde onda neka budu takvi testovi i za peti, sedmi i posebno osmi razred, gde mladi postaju vec pomalo ljudi i treba da budu spremni na nepredvidivost zivota i sposobni da upotrebe i svoje razmisljanje. Jedino sto bih ocekivala je da se standardizuju testovi u pogledu tih ocekivanja, a ne da se „zalome“ samo u jednom razredu.